FANDOM

Under arbeid.png
Denne artikkelen er under arbeid
Vennligst ikke rediger denne siden akkurat nå for å unngå redigeringskollisjoner.
År
19641976198119821992 19951996199719981999 20002001200220032004 20052006200720082009 20102011201220132014
2015 (nedleggelsen)

Hendelser i 2014.

HendelserRediger

Første kvartal
  • 1. januar - Donald.no går inn i et nytt år, med mange "Godt nyttår!"-innlegg. Brukerstyrte Rampelyset.com åpnes, men legges ned få dager senere.
  • 3. januar - Milliardærene arrangerer Årets Milliardær 2013.
  • 5. januar - En ny bruker kalt "Papi" kommer i forumet. Mange tror at dette er PapiDimmi, men den nye brukeren insisterer på at han er ny i forumet.
  • 7. januar - Hakkespettene oppretter et klubbhus, og Smartingene & Skurkene inngår et samarbeid.
  • 9. januar - Samarbeidet mellom Smartingene og Skurkene avbrytes, da det viser seg at nestlederen i Smartingene ikke har fortalt lederen, Lvl1Up om dette samarbeidet.
  • 10. januar - Super Donald overtar som leder i Smartingene, grunnet at Lvl1Up trekte seg. Donald.no Wiki søker nye administratorer.
  • 11. januar - Det avholdes småtingsmøte, og Schientia oppretter et nytt parti kalt Nr. 2.
  • 12. januar - Det blir offentliggjort at sekdMCduck og Lala123 overtar Sosial-Partiet etter at Lvl1Up sluttet.
  • 13. januar - Redaksjonen offentliggjører at de planlegger en større oppdatering.
  • 15. januar - Avslapningsrommet får en ny underkategori: Politikk på Donald.no. Dette skaper kaos, grunnet at alle brukere har moderatorrettigheter ved en feil.
  • 16. januar - Super Donald går av som borgemester i Smartingene, og Newton99 overtar. Han opplyser om den svært mørke tiden Smartingklanen er inne i.
  • 17. januar - Doffen001 tar over som partileder av Donaldusene etter at mikkel.hagen går av. Vinneren av Årets Milliardær 2013 blir Tralan. Det kommer aktivitet fra Hakkespettklanen. Partiet Fram presenterer sin egen partisang.
  • 19. januar - Pratetråden! V11 opprettes av Gala. Fristen for å sende inn mandatlister til valget er klokka 23:59.
  • 20. januar - Tralan holder en undersøkelse for å høre hva donos brukere synes om at siden skal oppdateres.
  • 26. januar - Pusi96 holder Årets Medlem-kåringen for 2013. Siste dag for valget.
  • 27. januar - Valget er over, selv om inget offisielt resultat har kommet. Brukerne er likevel klare over at det var NRD-blokken som vant.
  • 31. januar - Det offisielle valgresultatet kommer, og den nye regjeringen består av Ned, Rett og Duckatene.
  • 1. februar - Den nye regjeringen trer inn, og den nye statsministeren Ku-melkeren holder en tale.
  • Februar - Det er opprør på donald.no. Opprøret er mest fokusert på Redaksjonen, men også moderatorenes håndtering av ting. Det er dårlig stemning i forumet, og masse krangling. Flere brukere valgte å forlate forumet grunnet det dårlige miljøet. Flere sentrale brukere ble utestengt, noe som skapte enda flere protester.
  • 20. februar - Galaniitoluodda utførte et angrep på donald.no fordi han var uenig i Redaksjonens og moderatorenes håndteringer av forskjellige situasjoner. Det fører til at hele siden er nede i 1 time. Småtingspresidenten Benboy123 og Taco_Duck er med på å planlegge, og alle involverte blir utestengt fra siden. Benboy123 trekker seg fra stillingen som småtingspresident, og Tralan blir satt til stillingen igjen. Dette ble markert som slutten på dono-opprøret.
  • 23. februar - Tralan oppretter en underskriftskampanje for å få tilbake klanene. Målet var 100 underskrifter, og han klarte å få 120 stk, fra de norske, svenske og danske sidene.
  • ???? - Ny responsiv side lanseres for mobil.
  • 28. februar - Mette Bordal Hansen slutter i Egmont. Kathrine Bækkevold overtar som redaktør for Donald.no.
  • 7. mars - NRD-regjeringen lykkes med å innføre en kontroversiell lov som setter en grense på antall linjer og bilder i signaturen. Dersom loven ikke ble fulgt av politikerne, kunne de bli utestengt fra politikken. Det ble startet underskriftskampanjer mot dette, og noen av regjeringens sentrale medlemmer var også mot dette.
  • 9. mars - Den kontroversielle signatur-loven blir opphevet, og Z fra partiet Fram stiller et mistillitsforslag mot den sittende regjering. Mistillitsforslaget blir nedstemt, og regjeringen blir sittende.
  • 13. mars - Ny responsiv side lanseres for nettbrett.
  • 23. mars - Det ble holdt en rettssak mellom Krakken_ og Toby45.
  • 25. mars - Pratetråden! V12 blir opprettet av Ku-melkeren.
Andre kvartal
  • 4. april - Klanen Latsabbene grunnlegges av Toby45.
  • 5. mai - Supergodset blir ny moderator på Donald.no. Noen er skeptiske til dette, da de mener at Supergodset er for ung, siden han er kun elleve år.
  • 7. mai - Borgermestervalget i Milliardærene avsluttes. Tralan vinner valget med fem stemmer.
  • 6. juni - Partiet MAX blir grunnlagt av BIH_Pride og RK3000.
  • 18. juni - Etter å ha ventet i over en måned på det offisielle valgresultatet, blir Tralan endelig offisielt gjenvalgt som borgermester i Milliardærene. Han er den første gjenvalgte borgermesteren i klanen.
  • 29. juni - Et nytt småtingsmøte blir holdt, men avsluttes tidlig på grunn av dårlig oppmøte.
Tredje kvartal
  • 1. juli - DonoTVstarter opp under ledelse av Gala2002.
  • 2. juli - Resten av småtingsmøte finner sted, og valgdatoen blir bestemt til å være fra 19. til 26. august.
  • 3. juli - smash666 fjerner passordet på 0cawd 2, og fremmede kommer inn.Gala2002 liker det svært dårlig, og åpner en ny chat kalt d0n0chat.
  • 3. juli - Siden blir oppdatert smått, og Pusi96 informerer at den store oppdateringen er lagt på is.
  • 19. - 26. august - Småtingsvalg
  • August - Tralan blir gjenvalgt som Småtingspresident. Han fikk 24 stemmer under Småtingspresident-valget avholdt av daværende statsminister Ku-melkeren.
  • 1. september: NRKS-blokken, bestående av partiene NED, Reducklikanerne, KVAKK! og Solstråle, fikk flest stemmer sammenlagt i valget, noe som betyr at NRKS er den nye regjeringen.
  • 3. september: NRKS-Regjeringen kollapser som følge av at KVAKK! og Solstråle trekker seg ut av blokken med NED og Reducklikanerne. Dette fører til at MAX-Duckpartiet sin koalisjon overtar som regjering. BIH_Pride blir ny statsminister.
Fjerde kvartal
  • 1. november - Lala123 returnerer.
  • 1. november - DBA (Den Borgerlige Allianse) sender inn et mistillitsforslag mot den sittende regjeringen. De mener at regjeringen er inaktiv, og at statsministerens oppførsel ikke er passende.
  • 8. november - Etter mye diskusjon, bestemmer DBA seg for å trekke mistillitsforslaget mot regjeringen.
  • 8. november - KRI2001, leder i Duckpartiet, trekker seg fra politikken. Nestleder F._Duck overtar partiet.
  • 21. desember - RK3000 fra MAX blir utnevnt til ny justisminister. Han blir nødt til å trekke seg fra sin stilling som visestatsminister, på grunn av at han også er forumminister fra før, og dermed har for mange ministerposter. G. overtar visestatsminister-posten.
  • 22. desember - Partiet MAX/Duckpartiet-regjeringen går av for å fokusere på eget partiarbeid. Gala2002 og Benboy345 finner ut at de to siste valgene har blitt holdt på feil måte; to-stemme-systemet. Dette systemet ble valgt under et småtingsmøte hvor regelen om 2/3 flertall gjaldt, og den gang var det ikke 2/3 flertall. Det oppstår diskusjoner om hva som skal skje videre; om Fram og Sosial-Partiet skal ta over da de fikk flest stemmer etter Partiet MAX og Duckpartiet, eller om det skal holdes nyvalg.
  • 23. desember - Donaldistisk Jul av Partiet KVAKK og Blått settes i gang.
  • 24. desember - Forumet fylles med juleinnlegg og juleposter.
  • 29. desember - Det avholdes et ekstraordinært småtingsmøte for å diskutere hva som skal skje videre etter at regjeringen gikk av.

Medlemmer Rediger

Sluttet Rediger

Starter Rediger

Tilfeldig wiki