FANDOM

Mal:Ikke sjekket

Andebytipping
Andebytipping PB
Logo
Etablert 14. juli 2013
Valuta SBK
DOK (tidligere)
Bransje Pengespill
Antall ansatte 1

Profil

Andebytipping er en bedriftdonald.no. Bedriftens bransje er pengespill, og valutaen som brukes er SBK (tidligere valuta var DOK). Bedriften ble grunnlagt av Galaniitoluodda den 14. juli 2013. Andebytipping er Galaniitoluoddas bedrift nummer 2. Han ansatte ingen. Andebytipping ble lagt ned den 25. september 2013, men ble startet opp igjen i begynnelsen av oktober da banken SpareBank Donald.no, hans egen bank, ble stiftet.

Lotterier Rediger

Før nedleggelsen hadde Andebytipping to forskjellige lotterier, LottoAND og Donaldpott. Nå selger de bare en type lodd (ingen navn).

LottoAND Rediger

LottoAND-lotteriet fantes siden grunnleggelsen og ble værende helt til nedleggelsen. I LottoAND kostet en lodd 10 DOK, og premien ble større og større når det ble bestilt lodd.

Første uke alle som ville, fikk en gratis lodd i LottoAND-trekningen. Det var kun Amandus5 som kjøpte lodd, og vant hovedpremien, mens Cutiie (daværende Beautii), som har nå slettet sin bruker, fikk den andre premien. I mange uker ikke en eneste kunde kjøpte lodd. Men etter en og en halv måned kom det en kunde, Amandus5 igjen, som kjøpte lodd.

Donaldpott Rediger

1. september Andebytipping ga ut informasjon om et nytt lotteri, Donaldpott. Donaldpott ville ha hatt første trekning i uke 36, men ingen deltok. Først ble det sagt at bedriften lover pott på 100 000 DOK, en kupong koster 7 500 DOK, og om potten blir mindre, får alle kunder pengene tilbake og i tillegg 10 DOK erstatning. Det så ut at bedriften får ikke samlet nok penger til 100 000 DOK, og derfor bestemte de at potten vokser hver gang kuponger blir kjøpt. Ingen kjøpte kuponger, og siden denne uken har Donaldpott ikke blitt arrangert.

Loddsalg etter gjenoppstartingen Rediger

Andebytipping selger lodd etter at bedriften ble startet opp igjen. Lotteriet har ikke noe spesielt navn. Hvert lodd koster 10 SBK, og man kan vinne opp til 1 000 SBK. Over tredjedelen av loddene har gevinst.

Ansatte Rediger

Ansatt Grad Fra Til
Galaniitoluodda Leder 14. juli 2013 Nåværende

Tilfeldig wiki