FANDOM

Atle_Duck
Atleduck
Nyligste profilbilde.
Virkelig navn Atle
Kjønn Gutt
Bosted Stavanger
Kallenavn Atle
Medlem siden 31. mai 2008
Grad VIP-medlem
Aktiv 2008, 2011-12, 2013, 2014, 2015
Parti Fram
Klan Smartingene
Kjent for Ansatt i DDB
Den store vannkrigen

Atle_Duck på donald.no
Atle Duck er en gutt fra Stavanger som ble medlem 31. mai 2008.

Historie Rediger

2008 Rediger

Han meldte seg inn etter å ha sette en reklame på baksiden av et Donald Duck & Co -blad. Reklamen viste klanene, og Atle ble umiddelbart interessert. Han laget seg en bruker, og ble medlem av Smartingene. Han var aktiv de neste månedene, men deretter falt interessen for donald.no. Han var inaktiv i både 2009 og 2010.

2011 Rediger

I april 2011 ble han igjen aktiv, og skrev 6 blogginnlegg på 3 dager. Han ble aktiv på den tiden da man slet med hackere på siden, og hang seg opp i det. Han skrev blant annet et langt blogginnlegg om hacking, der han anklaget de som hacket og kom med råd for å unngå å bli hacket. Det gikk knapt en uke før interessen igjen forsvant.

2012 Rediger

Desember 2012 var Atle Duck igjen tilbake på siden. Grunnen var naturlig nok Julekalenderen, og han irriterte seg over de som skrev svaret på konkurransene. Han skrev en anklagende melding, sendte et forslag til Redaksjonen der han foreslo å fjerne muligheten til kommentere, og han kontaktet Hakkespettavisen. Og resultatetene var gode. Redaksjonen godtok forslaget, og det var deretter ikke lenger mulig å kommentere i artikkelen hvor julekalenderen var. Hakkespettavisen skrev om problemet, og Atle ble også nevnt i artikkelen. Denne utgaven ble også vistpå forsiden til donald.no, for at flest mulig personer skulle lese om saken. Etter jul forsvant han igjen, og han hadde ikke skrevet særlig mye i forumet.

2013 Rediger

I mai 2013 kom han tilbake, og ble ekstremt aktiv. Da han begnte i mai, hadde han bare 200 forumposter, selv om han hadde vært medlem på siden i nesten 5 år. Men dette ble raskt endret på. Han ble svært opphengt i å få flere forumposter, og var derfor veldig aktiv i forumlekene. Det hendte flere ganger at de fem første sidene i forumleker-forumet var sist kommentert av Atle Duck. Noe han la merke til med en gang han «restartet» denne måneden, var Den_Donaldistiske_Bank. Han ble veldig interessert i systemet, og var veldig positiv til det. Han laget ser raskt en privatkonto, og opprettet senere også en bedrift. Bedriften het Økonomisk Rådgivning AS, og den hadde som mål å hjelpe andre bedrifter med å få bedre økonomi. Han hjalp blant annet bedriftene Reklameselskapet A/S og Kvakke Konk.

I slutten av mai annonserte DDB at de søkte etter en ansatt, ettersom Kvakkerakken var inaktiv. Atle Duck var som sagt veldig interresert i dette pengesystemet, og han søkte derfor på jobben. Han la mye tid og krefter i søknaden, og han fikk lønn for strevet. Tidlig i juni annonserte DDB at de ansatt Atle Duck, og ønsket ham lykke til med jobben. Atle satte banken foran mye annet, og Økonomisk Rådgivning AS har vært inaktiv siden den gang. Han er fortsatt ansatt.

Atle hadde fra starten av et mål om å bygge seg opp et godt ry, og fremstå som en hyggelig og vennlig person. Dette fikk han til, og han ble godt likt av de fleste på siden. I juni måned ble han nominert til Månedens medlem , og han var nære ved å komme til hovedfinalen. Han ble imidlertid slått av Tor Duck, men bare en eneste stemme. Tor_Duck vant også den skandinaviske finalen.

I juli måned ble han også nominert til Månedens Medlem. Han gikk videre fra første runde, med hele syv stemmer. Han har altså muligheten til å bli Månedens Medlem i juli måned.

Atle Duck var også dommer i Den store vannkrigen 2013. Han tok jobben veldig seriøst, og skrev en rapport for hver eneste dag, i tillegg til at han skrev en ukesrapport der han oppsummerte den foregående uken.

Je suis Charlie.svg

Atle_Ducks profilbilde fra 09.01.15 og utover.

Atle ble plutselig borte i slutten av august og i september. Han skulle ha kommet hjem fra ferie i august, men viste seg ikke på donald.no igjen etter han skulle kommet hjem fra ferie. Han kom tilbake først den 14. desember, og fortalte at han virkelig trengte en pause fra siden.

2014 Rediger

Han vendte tilbake et år senere, i desember 2014. Atle viste seg plutselig å være veldig aktiv i forumet, spesielt under seksjonen Forumleker. Dette ble gjort med et håp om å øke den dalende aktiviteten på donald.no, som følge av at mange kjente og kjære brukere har sluttet eller trappet ned det siste året.

Atle Duck sier selv at han bare er på en snartur innom donald.no, og at han sannsynligvis er borte etter at julekalenderen er over, men vil ikke fullstendig utelukke muligheten for å bli værende.

2015 Rediger

Je suis Donald.no

Atle byttet til dette profilbildet da det ble kjent at forumet skulle legges ned.

Til tross for at julekalenderen var over, fortsatte Atle å komme tilbake til siden. Den 05. januar endret han både statusmelding og signaturen sin til "I think I'm back," og det var åpenbart at Atle_Duck var tilbake for godt. Han viste stor aktivitet både i avslapningsforumet, og interesserte seg også for den politiske debatten for første gang. En ny æra var underveis. Det tok imidlertid en brå slutt da redaksjonen meldte at forumet skulle legges ned. Atle Duck kritiserte redaksjonen for avgjørelsen, men har vært åpen om at reklamebyrået McCann Oslo kan ha skylda.

Priser og nominasjoner Rediger

År Utdeling Pris Resultat
2013 MM
Månedens medlem (Juni 2013) Nominert
Månedens medlem (Juli 2013) Nominert
Gulltruten 1. juni
Vinterens nykommer Nominert
2015 Publikumsprisen  Publikumsprisen (Uke 2) Vant

Tilfeldig wiki