FANDOM

Mal:Ikke sjekket

Donald.noSpill og moroAbonnementBladerTegneserierDonaldbutikkenForumSøkMeny Dono

Donald.no logo

Donald.nos logo

Teaser donald

Donald.no i de fleste annonser.

Donald.no (populært kalt Dono) er en nettside for barn som liker gjengen i Andeby. Der er forskjellige Donald-nettspill, et forum hvor det går an å poste innlegg i forskjellige tråder, blogger, filmer, konkurranser, fakta, aviser, tegneserier og mye mer som medlemmene selv har laget. Donald.no var i tidligere år en del av Disney.no, men i 2007 overtok Egmont Kids Media (som den gang het Egmont Serieforlaget) og laget et nytt Donald.no som bl.a. hadde forum. Donald.no eies og administreres den dag i dag av Egmont Serieforlaget og har over 128,000 medlemmer. Forumet har fire aktive moderatorer som sørger for orden og generell trivsel.

Donald.no er i første rekke rettet mot jenter og gutter i alderen 8-15 år, men har innhold for alle Donald-fans. En del medlemmer er også over 15 år.

AnsatteRediger

Utdypende artikkel: Donald.nos ansatte
ImageRED

Redaksjonens Profilbillede

Redaktør er Silje Taraldsen. Ansvarlig redaktør Alex Walø og teknisk ansvarlig er Sturla Frøyland. Øvrige ansatte er Randi Bäckmark.

Relanseringen i 2010Rediger

Utdypende artikkel: Relanseringen 1. desember 2010

1. desember 2010 ble siden relansert av Biip.no AS og siden det har populariteten bare steget. Mange var skeptiske til siden, men etter hvert fant mange ut at den var bedre, og de måtte bare vende seg til den. En av de største forandringene var nok at klanene ikke var på samme måte lenger. Før kunne man bare ha tilgang til klansforumet til klanen man var medlem i, men nå kan man både se og skrive poster i alle. Man valgte også klan da man ble medlem før, men nå må man melde seg inn på egenhånd med å skrive at man vil bli medlem i et medlemsinnlegg som man finner i hvert klanforum.

Se ogsåRediger

LenkerRediger

NavigasjonRediger

Nordiske sider om Donald Duck
Andeby.dk Flag of DenmarkDonald.no Flag of NorwayKalleanka.se Flag of SwedenAkuankka.fi Flag of Finland

Tilfeldig wiki