FANDOM

Mal:Sjekket

Galaniitoluodda
12944802594
Nyligste profilbilde.
Kjønn Gutt
Født 8. mai 2002, 15 år
Bosted Tromsø
Medlem siden 6. april 2012
Grad VIP-medlem
Aktiv 2013
Parti NED
UserID 129448

Galaniitoluodda på donald.no

Galaniitoluodda (8. mai 2002, 15 år, også kalt Galantino, Gala og Gála) er en gutt fra Finland, men bosatt i Tromsø. Han registrerte seg 6. april 2012. Galaniitoluodda ble administrator på Donald.no Wiki den 1. desember 2013.

Han og tacoduck grunnla Donald.no Wikis konkurrent, DonoPedia, som ble likevel nedlagt veldig raskt.

Politikk Rediger

Galaniitoluodda var medlem og nestleder av Reducklikanerne. Han ble også informasjonsansvarlig.

Den 29. november 2013 meldte han seg ut av Reducklikanerne, og ble medlem i NED.

Bedriftsliv og aviser Rediger

Galaniitoluodda er leder i bedriftene Andebytipping og Den Store Reklamen. Han er leder i avisen Skjer?, en av hans mindre produktive bedrifter som er inaktiv for tiden. I slutten av september tok han en kort pause fra bedriftslivet.

Han har vært vikarredaktør, nåværende vanlig ansatt, i avisen Tjen & Hør, og er tidligere leder i Andebys Post.

Den 28. oktober 2013 stiftet han nyhetskanalen Donald.nos Nettstedskringkasting A/S, DNK, som likevel ble inaktiv etter noen få dager.

8. november gjorde han noe stort, nemlig startet opp SpareBank Donald.no, en ny bank på Donald.no. Mange lagde seg kontoer i banken.

Tilfeldig wiki