FANDOM

Mal:Ikke sjekket

Kjeksen/Kvakkmobil-krangelen var en krangel mellom Kjeksen og daværende moderator Kvakkmobil 313. Kvakkmobil hadde spurt Kjeksen om å slette seg selv, siden Redaksjonen hadde planer om det selv. Kjeksen poster PMen, og medlemmene blir sinte, og dras i en streik. Motgangen fører til at Kvakkmobil sletter seg selv, til stor overraskelse for medlemmene.

Disse hendelsene fører også senere til at Paper Dimentio lurer til seg moderatorrettigheter og skaper kaos på Donald.no.

TidsperiodeRediger

27. juni 2012Rediger

Den 27. juni 2012 postet Kjeksen i forumet at han hadde fått en beskjed fra daværende moderator Kvakkmobil 313 om å slette seg, siden han hadde brutt så mange regler. Han postet det i form av PM, noe som mange påpekte også var et brudd.

PM'en Kjeksen postet
Kvakkmpbil og kjeksen.png

PMen mellom Kvakkmobil 313 og Kjeksen.
Den Personlige Meldingen ble brukt som eksempel på en av Kjeksens regelbrudd.

Dette skapte dårlig stemning i forumet, og mange ble sinte på Kvakkmobil. Sistnevnte sa at Kjeksen kom til å bli slettet av Redaksjonen uansett. Det likte ikke donald.no sine medlemmer, og en del sendte masse PM'er til Redaksjonen der de tryglet om at Kjeksen kunne få bli. Redaksjonen var negativ til meldingene, og fortalte det samme som Kvakkmobil.

28. - 29. juni: StreikRediger

28. juni postet Papirposen et innlegg om at han ville gå i streik for å få Kjeksen tilbake.[1] Flere meldte seg på, og streiken var satt av på Tinychat, under h1db, og startet 29. juni klokken 12. Etter klokken 12 skulle de påmeldte altså ikke være pålogget på donald.no overhode før Redaksjonen varslet en endring. Alle påmeldte skulle sette på statusmeldingen sin "Er i streik.". På streikerommet snakket de og spilte youtubevideoer. Men bare etter tre timer hadde alle forlatt chatten. Moderator Pusi96 ble også kastet ut av chatten under streiken, grunnet at hun bare "ville se hva streikerne gjorde".[2]

PåmeldteRediger

29. juniRediger

Kvakkmobil_313 la ut 29. juni kl. 15:50 et innlegg merket med "Gått lei.". Han fortalte at han sluttet på siden, og gikk derfor av som moderator. Kjeksen ble glad, men mange andre medlemmer ble lei seg fordi han sluttet.

SitatFerdig med barnesider. Får heller takke ja til å være mod på en mer moden side. Ha det.Sitat
Kvakkmobil 313 i innlegget "Gått lei.".

16 minutter etter "Gått lei."-innlegget lastet Kjeksen opp innlegget "Kvakkmobil, han var feig".[3] I innlegget skrev Kjeksen at han syntes den tidlige moderatoren var frekk, feig og selvopptatt. Folk møtte tråden forskjellig, hvorav noen var enig og noen uenig. Tråden ble diskutert i fire sider før den ble inaktiv kvart på sju.

3. juliRediger

Spammeren Paper Dimentio benytter seg over at Kvakkmobil slettet seg, og oppretter en bruker i hans navn. Han lurer seg til moderatorrettigheter, og skaper kaos.

ReferanserRediger

  1. Hvem er med på en streik? (Postet 28. juni 2012 23:46)
  2. Hakkespettavisen (1. juli 2012, uke 26)
  3. Kvakkmobil, han var feig (opplastet 29. juni 2012 16:06)

Tilfeldig wiki