FANDOM

Mal:Ikke sjekket

Klanene
Hakkespettene logo
Hakkespettene
Smartingene logo
Smartingene
Milliardærene logo
Milliardærene
Skurkene logo
Skurkene
Milliardærene
Milliardærene logo
Emblem

Grunnlagt i 2007.

Valuta Grynposer Milliardærene valuta
Borgermester Tralan
Politi TUCOM
Antall medlemmer 190

ProfilForumseksjon

Milliardærene var en av de fire klanene på gamle Donald.no. Milliardærene var den klanen som hadde minst aktivitet. Når donald.no ble relansert 1. desember 2010 forsvant klanene helt. 

2011 gjenopprettet Donaldsamler i samarbeid med de fire klansjefene klanene ved å opprette en egen bruker for hver klan. Den gangen hadde man fortsatt klanfora, men når de forsvant i januar 2012 sank aktiviteten fra klanene igjen. Likevel kom klanforaene, inkludert Millardærenes tilbake 21. mai 2013 selv om det nå er låst for nye innlegg.

22. april 2013 informerte borgermester Dondal om at det ville komme et nytt borgermestervalg. Det ble holdt i slutten av april, og Tralan vant og ble ny borgemester. Tralan fikk seks av sju stemmer, og Chrisneitoffer ble viseborgermester. Klanbrukeren ble igjen aktiv når Tralan fikk rollen av å styre den.

Under Tralans styre gjenopprettet han klanavisen Tjen & Hør, i tillegg til at han drev konkurransen Grynposegaloppen med utgangspunkt i klanens valuta. Tralan selv vant konkurransen.

Klanen vant også senere den første årlige dono-snøballkrigen, som han selv stiftet.

DesignRediger

Milliardærene ble lett knyttet til fargen gul. Gult for penger og gull. Både forumet og emblemet var gult. Andebykarakter Onkel Skrue var overhodet til forumet og kunne bli funnet i midten av emblemet. Det gylne emblemet er ellers preget av penger, olje, diamanter og gullbarer.

LenkerRediger

Tilfeldig wiki