FANDOM

Mal:Ikke sjekket

Newton 99 PB

Newton 99

Newton 99(født 16. august 1999) ble medlem på donald.no i 2010. Han var tidligere borgemester for klanen Smartingene.

Politikk

Newton_99 har opp igjennom årene vært ganske engasjert i politikkens verden. Han ble først medlem av partiet Fram sent i 2010, senere gikk han over til Donald partiet for en liten periode. Han ble den første nestlederen i GOO!, men sa fra seg stillingen etter en stund for å arbeide sammen med smartingen i Duckatene. I skrivende stund er han ikke medlem av noen partier.

Lokalpolitikk

Newton har vært borgermester i klanen Smartingene. Han har regjert siden 2010 til i dag fordelt over to perioder. Han overtok tronen etter Donald Dilla95 .

Det første borgermestervalget

Det første borgermestervalget Newton deltok i fant som sagt sted sent i 2010, et par måneder etter at Newton selv ble medlem. Fire (?) kandidater stilte til valg og resultatet lød som følger:

Newton 99: 9 stemmer

Magz: 3 stemmer

ALICA_Kitty: 0 stemmer

simon123: 0 stemmer

Les mer på siden om Smartingene.

Avisvirksomhet

Newtons News

Newton_99 har drevet to aviser som begge gikk den veien høna sparker. Den første het Newtons News og var tilgjengelig i dagboken til Newton007. Det kom dessverre bare ut et nummer.

Nyhetsmagasinet

Nyhetsmagasinet var en avis som opprinnelig ble drevet av GH12009, men som senere skulle drives av Newton_99. Men Newton ble inaktiv. Avisen ble da så godt som nedlagt.

Oppfinnerposten

Newton lagde Oppfinnerposten i samarbeid med supersmarten og leopold. Avisen ble godt tatt imot blant publikum, men også denne fikk utgitt bare ett nummer.

92014774697

Lenker

Småtingsrepresentanter i 2. periode av 2011
President: Lisell • Kvakkerakken