FANDOM

Mal:Ikke sjekket

Broom icon.svg
Denne artikkelen trenger en kraftig opprydning.
Du kan hjelpe Donald.no Wiki ved å rydde opp artikkelen.
Pusi96
Pusi96
Nyligste profilbilde.
Virkelig navn Lena
Kjønn Jente
Født 16. mai 1996, 21 år
Bosted Nordland
Medlem siden 4. mars 2007
Grad Moderator
Aktiv 2008–
UserID 7317

Pusi96 på donald.no

Pusi96 (16. mai 1996, 21 år) er en jente fra Nordland som registrerte seg til Donald.no den 4. mars 2007, og ble Donald.nos første moderator sammen med Donaldsamler i 2011. Hun er også medlemmet med flest Andeby-kroner.

Gamle pusi96

Pusi96 på gamle Dono

13103993237

Pusi96, tegnet av Veset i mars 2012.

Historie

2007

Pusi96 har vært medlem på donald.no siden 04.03.2007. Dette er noe svært få på siden tror fordi på medlemskorter hennes står det 24.09.2007, men det er feil fordi det er bare dagen forumet på donald.no kom og ikke dagen der hun ble medlem.

I 2007 var ikke pusi96 aktiv. Det var veldig lite å gjøre der, hun visste ikke hva forumet var og derfor var hun ikke noe på.

2008

Pusi96 kom til Donald.no etter å ha sett en annonse for siden i et Donaldblad, slik som noen andre medlemmer. Hun sjekket innom i Mars og besøkte for første gang forumet da. Det forumet hun brukte mest i starten var Donald.no-Samfunnet (Nå kjent som avslapningsrommet). Senere oppdaget hun klanforumene og de andre forumene. Våren 2008 laget Pusi96 Hjelpeklubben(H.K), dette ble straks en suksess og klubben fikk mange medlemmer. Siden har det blitt fler ledere i klubben sammen med Pusi96 som for eksempel Darren shan96, Tor Duck, Molo, Jai Sunder og Mx1998.

Senere samme året startet Pusi96 med noe de kalte for spionering sammen med Rebekka. Dette var en måte som vi kunne bruke for å finne ut hva som skjedde i de andre klanene. Ideen kom opprinnelig fra den danske Donald siden(Andeby.dk). Litt etterpå kom Rk1000 inn i bildet. RK1000 var en bruker som ville at alle klanene, skulle ha en øverste leder som styrte klanene. Men brukerne på siden ble paranoide og beskyldte Rk1000 for spioneringpå sitt groveste. Pusi96 laget derfor sammen med Mx1998 og Daniel.M.g et Politi. Dette politiet laget senere en rettssak for Rk1000 og Rk ble dømt til å være snill og slutte med det h*n gjorde.

2009

Året etter ble det startet en haug av valg. Det ble valgt borgermester i alle klanene, Konge, statsminister og President. Under borgermestervalget hadde Pusi96 pause og var dermed ikke med på det. Men når det ble valgt president var Pusi96 med på valget. Under dette valget skulle brukerne lede sin egen valgkamp, Pusi96 gjorde dette, men noen brukere kom å sa at argumentene til Pusi96 var alt for dårlige noe som gjorde at pusi96 nesten sluttet på siden. Men Pusi96 holdt seg på siden og fikk andre plass i valget og ble derfor vise-president, mens Tralan ble presidenten. Etter dette valget startet Pusi96 et statsministervalg, noe som er nesten det samme som dagens småtigsvalg. Der ble Hsr Mr og Dsd statsminister og Donald Dilla95 utenriksminister.

Da våren kom skjedde en av de mest rørende ting Pusi96 noen gang hadde vært igjennom, dethadde seg nemlig slikt at en gjeng med medlemmer fra siden startet et samarbeid der deorganiserte et bursdagsselskap i en blogg for Pusi96. Det hele kom som en overraskelse da det ble lagt ut et innlegg der de linket videre til en fest den 16.5.1996....

Samme året startet pusi96 opp konkurransen Kvitt eller Donald som var og er en konkurranse der medlemmer på siden kan delta og svare på spørsmål.... Litt senere det året ble det startet med at man kunne stille til valget med partier når vi skulle velge statsminister. Da laget Pusi96 partiet som ble kjent som Hakkespett Partiet(Skulle egentlig hete Aneby partiet). Partiet ble kalt for Hakkespett Partiet fordi alle medlemmene ville få en hakkespett-tittel i tillegg til en ministerpost. Partiet vant ikke valget, og dette ble det eneste valget Hakkespettpartiet var med på.

Til jul var det tid for et nytt valg. Før dette valget hadde pusi96 blitt med i et nytt parti som het Hjelpepartiet(HP) og var ledet av Erik1998. Det ble mange krangler mellom dette partiet og Donald Partiet(Dp), men Pusi96 prøvde å holde seg utenfor for å slippe å krangle. Dette valget vant heller ikke partiet Pusi96 var med i, men Donald Partiet vant.

2010

En av de første tingene som skjedde i 2010 var borgermester valg i Hakkespettene, og var borgermester i over 1 og et halvt år til. Da sommervalget kom var Pusi96 enda med i Hjelpepartiet, men denne gangen var hun leder. Dette ble hun fordi Erik1998 hadde lagt ansvaret over på Anders And10 som der igjen hadde lagt ansvaret over på pusi96 fordi han skulle gi opp partier. I tillegg så gikk Hjelpepartiet og Donald partiet nå inn i koalisjon slikt at vinnersjansen mellom partiene ble større. Dette hjalp dessverre ikke og Fram vant derfor dette valget. Senere samme året kom Pusi96 ut med en ny Ide. Hun startet med noe som het Ellas Dagboks om da handlet om en jente som heter Ella, hun har nylig flyttet til Andeby og har fått seg jobb i Andebyposten. Med denne jobben får hun oppdrag om å f.eks. bli med Onkel Skrue på turer til forskjellige steder og å møte opp på forskjellige ting rundt omkring i Andeby. Dessverre ble det få utgaver av dette P.G.A. lekser og andre ting. Da julen kom la Pusi96 ned Hjelpepartiet, dette gjorde hun fordi hun ikke ville være leder lengre og hadde ingen som kunne ta over akkurat da. Pusi96 fikk mange tilbud om nye partier og valgte Fram rett før nyttår.

2011

2011 var et av de årene det skjedde minst med pusi96, men også de største tingene skjedde dette året. Det første som skjedde var at pusi96 nærmest ble bestevenn med Emma1505, og sammen var de med i mange forskjellige rollespill som gjorde hverdagen på donald.no bedre og mere morsom.

I starten av mars-aprill kom det flere spammere og folk som brøt reglene på donald.no ved å legge ut bilder og sånne ting. Dette ble pusi96 sint for, og siden donald.no ikke hadde moderatorer på denne siden sendte hun Redaksjonen en PM om hvorfor vi trengte moderatorer. Bare noen uker senere fikk hun spørsmål om hun ville bli moderator sammen med Donaldsamler

Senere dette året ble det holdt borgermestervalg i hakkespettene igjen. Ved dette valget ble Pusi96 valgt til vise-borgermester, mens Beatles vant. Dessverre forsvant klanforumene senere, men klanene lever enda hos brukeren Hakkespettene_

2012

I 2012 skjedde det lite med pusi96. Hun fortsatte å jobbe som moderator på Donald.no.  Dette året ble hun enda bedre venn med brukeren Veset. Hun var mye å finne på en rekke forskjellige chatter som Tinychat, xat og andre chatter. 

2013

I mars dette året fylte brukeren hennes hele 6 år.

22. september postet hun det vellykkede rollespillet Hakkespettrollespill, etter at hun lenge hadde lengtet etter et nytt rollespill.

Priser og nominasjoner

År Utdeling Pris Resultat
2012 Årets medlem
Årets medlem 2012 Vant
2013 MM
Månedens medlem (Januar 2013) Nominert
Månedens medlem (Februar 2013) Nominert
Månedens medlem (August 2013) Nominert [1]
Gulltruten
1. juni
Vinterens hyggeligste jente Vant
Vinterens moderator Nominert
Gulltruten
1. desember
Sommerens/Høstens ABK-tjener Nominert
Sommerens/Høstens hyggeligste jente Nominert
Sommerens/Høstens moderator Nominert

Referanser og merknader

  1. Pusi vant på Donald.no, men tapte i Skandinavia-finalen.