FANDOM

923586634896993145051029

McGråstein postet Sette rekord!

Sette rekord! var en pratetråd som ble postet i Donald.no forumet 6. mars 2011 av McGråstein. Innlegget hadde over 3000 sider før tråden ble slettet. Det var innlegget med flest sider av alle de skandinaviske Donald-sidene (Donald.no, Kalleanka.se, og Andeby.dk). Innlegget ble brukt som en chattetråd hvor man kunne skrive om alt mulig, og det la grunnlaget for en ny pratetråd tradisjon.

Slettet Rediger

I november 2012 fikk Donald.no mye nedetid på grunn av Sette rekord!s størrelse.. Dette førte til slutt til at Sette rekord! måtte fjernes og slettes. Det hjalp, men mange brukere ble lei seg og mistet tusenvis av poster på grunn av den. Saken endte opp i Hakkespettavisen. Senere ble "Pratetråden", som serverte som en ny versjon av Sette rekord!, laget.

Etter at "Pratetråden!" nådde 501 sider, ble den låst, slik Redaksjonen ble enig om. En nyere tråd het noenlunde det samme, "Pratetråden! V2", og ble opprettet av BIH Pride. Når denne rundet 500 sider lagde Lillemari:3 Pratetråden! V3, så opprettet Lvl1Up Pratetråden! V4 og Tor Duck Pratetråden! V5. Fantonald0 lagde den neste, og Z etter der igjen. Og så forsetter det i evigheten. Hver gang en Pratetråd når ca. 500 sider, låses den og lages en ny en. Den som taes i bruk nå er Pratetråden! V11 laget av Galaniitoluodda.

Det ble også lagd en Pratetråd i Andeby.dk. Denne tråden, ble som de andre trådene ikke brukt så mye mest. Det var mest norske som snakket i denne tråden. Z og Joakim-Von-And-Mønts snakket mest i denne tråden.

LenkerRediger

Pratetråder
Sette rekord! • Pratetråden! • Pratetråden! V2 • Pratetråden! V3 • Pratetråden! V4 • Pratetråden! V5 • Pratetråden! V6 • Pratetråden! V7 • Pratetråden! V8 • Pratetråden! V9 • Pratetråden! V10 • Pratetråden! V11

Andre pratetråder
De sykes pratetråd • Pratetråden [Dialekt Edition] • Pratetråden English Version • Pratetråden spansk versjon • Pratetråden (dansk versjon) • Den Internasjonale Pratetråden • Guttetråden! • Pratetråden! Donald-relatert