FANDOM

Klanene
Hakkespettene logo.png
Hakkespettene
Smartingene logo.png
Smartingene
Milliardærene logo.png
Milliardærene
Skurkene logo.png
Skurkene
Skurkene
Skurkene logo.png
Emblem

Grunnlagt i 2007.

Valuta Hakker Skurkene valuta.png
Borgermester Asasas
Gardium
Jarnern
Garblo98
Vore
Benboy345 (sittende)
Politi Skurkepolitiet

ProfilForumseksjon

Skurkene var en av de fire klanene man kunne bli medlem av. Etter relanseringen i 2010 forsvant klanene og selve innmeldingssystemet. Etter det har medlemmene selv opprettholdt klanene på tross av at de egentlig ikke lenger "finnes". I 2011 gjenopprettet Donaldsamler klanene ved å lage en klanbruker for hver klan. Aktiviteten sank etter klansfora forsvant i januar 2012. 21. mai 2013 kom de tilbake, men var låst for nye innlegg.

Skurkene var på sin tid kjent for Skurkepolitiet, som ble brukt under Spionasjetiden i 2007 og 2008.

Vore, daværende mafiaboss, sa i 2013 at et oppkommene mafiabossvalg var på gang, og at han ønsket å få mer aktivitet i skurkene igjen. 7. november informerte Tralan at han hadde fått ansvaret og skrev at skurkene kunne melde seg på i innlegget.[1]

Garblo98 ble den 7. desember 2013 igjen valgt til mafiaboss for skurkeklanen. 

DesignRediger

Skurkene ble lett knyttet til fargen rød. Rød for fare i vente. Både forumet og emblemet var rødt. Andebykarakterene B-Gjengen var overhoden e til forumet og en av dem kunne bli funnet i midten av emblemet. Emblemet er ellers preget av en lommelykt, et rivjern, en maske og en fil. Skurkenes rom var derimot i en fengselscelle, dekorert med gjenstander til å bryte ut av cellen, samt normalt fengselmateriale.

RankingRediger

Før relanseringen i 2010 hadde hver klan sin egen valuta. Skurkene sitt var rangert kubein (som senere ble andeby-kroner).

Nr. Navn Kubein
1. Bøllefrø 5
2. Tjuvradd 505
3. Kvegtyv 1505
4. Bandeleder 3005
5. Superskurk 4005
6. Kriminell Mesterhjerne 5005

MafiabosserRediger

Utdypende artikkel: Mafiaboss

Mafiabossene er skurkenes borgermestere og klanledere.

KlanaviserRediger

Kriminelt NyttRediger

Skurkene hadde en egen avis før relanseringen ble et faktum. Petrus Smartus, da kjent som Skurk98, var redaktøren og Newton 99 var sportsjournalist. Avisen hadde flere ansatte.

Ulovlig nyttRediger

ReferanserRediger

LenkerRediger

Tilfeldig wiki