FANDOM

Må ikke forveksles med klanen Smartingene.
3051117381.jpg

Smartingens profilbilde som han har tegnet selv.

3051176404.jpg

Et annet bilde han har tegnet.

Smartingen er en bruker på Donald.no som ble registrert i 2008. Han er kjent for å ha grunnlagt Duckatene. Som leder for dette partiet har han også vært mandat i småtinget flere ganger. Annet han er kjent for er at han er flink til å tegne. De fleste profilbildene han har hatt er tegnet av han selv. Smartingen var et tidligere kjent medlem for den tidligere klanen Smartingene.

Aviser Rediger

Ved siden av å tegne er han kjent for noen av avisene sine. Mest kjent er Kvakkit, som er en avis som har nyheter fra Andeby og Gåseby. Han har også laget en avis som heter Kvakk og le, en avis som minnet mange om Andebyposten i de offiselle Donaldbladene. Kvakk og le er en oppfølger av Kvakkit, eller som først introdusert, Kvakkit med nytt navn. Første utgave av denne avisen kom ut 21. januar 2011. Sammen med Tor Duck planla han også å lage Tegneklubben, en avis som skulle være om tegninger.

Partier Rediger

Smartingen har aldri vært med i noen andre partier enn det han selv har laget, Duckatene. Partiet Duckatene opprettet han nesten med en gang han startet, men da under navnet Smartingkluten. Smartingen er forsatt aktiv i Duckatene.

Småtingsrepresentanter i 1. periode av 2012
President: S4MSUNG
President: S4MSUNG
President: Lisell • Kvakkerakken

Tilfeldig wiki