FANDOM

Mal:Ikke sjekket

1909109954

Bilde laget av Tralan

Spionasjetiden er en tid på donald.no mellom 2008 - 2009 da det ble spionert mye mellom klanene. Donald.no har hatt tre store spionasjetider, og noen mindre. 

De tre store spionasjetidene var:

Den første periodenRediger

Den første perioden ble startet da Pusi96 var innom Andeby.dk og fikk se et innlegg om spionasje mellom klanene der. Hun gikk videre til hakkespettene og fortalte om at de kunne lage nye brukere i andre klaner og spionere på hverandre. Pusi96 og Rebekka oprettet nye brukere og begynte å spionere på de forskjellige klanene. Det tok en stund før de andre klanene oppdaget spioneringen. Da de andre klanene oppdaget dette begynte de å spionere tilbake.

Sentrale brukereRediger

  • RK1000
  • Juliasam
  • Asasas
  • Sita.

Alle ble stilt for retten.

Hvordan fungerte spionasjen? Rediger

En klan sto ofte samlet mot de andre klanene, og klanene hadde klanspolitier. Da sendte klanene spioner til de andre klansforumene så de kunne se hva de holdt på med i de andre klanene. Brukerne endret da klaner, laget nye brukere, eller hacket/cracket en bruker i den andre klanen. 

Hvorfor spionerte de? Rediger

Det startet med at noen ville spionere fordi de syntes det var morsomt. Da ville den andre klanen forsvare seg og tenkte at de andre ville slutte da, men det skjedde ikke. Snarere tvert i mot. Til slutt blusset det seg opp og hele donald.no spionerte på hverandre. 

KlanspolitieneRediger

Utdypende artikkel: Klanpoliti

Alle klanene hadde hver sine klanspolitier. Det var hakkespettene som først fikk et klanspoliti. De ble også det største, og ingen andre ble i nærheten av så stort. Senere kom smartingpolitiet, og andebypolitiet. 

KlanspolitieneRediger

Det var også flere slags "klubber" som var nesten som slags politier. 

KilderRediger

NavigasjonRediger

2008 { Spionasjetiden } 2009
Klanpoliti HakkespettpolitietSmartingpolitietSkurkepolitietTUCOMAndebypolitiet
Epoker RK1000-spionasjenMilliardærene vs Hakkespettene • Skurkene vs Dono

Tilfeldig wiki